"כוח וגנר" וכמעט-ניסיון-ההפיכה ברוסיה: הפרשן מסביר

מהדורת הבוקר No Comments on "כוח וגנר" וכמעט-ניסיון-ההפיכה ברוסיה: הפרשן מסביר

מה הוביל את מפקד המיליציה הפרטית שמבצעת משימות עבור רוסיה לצאת חזיתית נגד פוטין? הפרשן דוד ברון עם כל הפרטים על הדרמה ברוסיה

צילום: אתר הקרמלין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דוד ברון, פרשן לענייני רוסיה ב"ישראל היום", שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על הדרמה הצבאית ברוסיה. "זה היה ניסיון הפיכה נגד שר ההגנה שויגו ולאט לאט הפך להפיכה נגד פוטין ולזה פריגוז'ין לא ציפה ולכן הסיפור התקפל", מסביר ברון. "יש כבר הרבה חודשים מאבק בין פריגוז'ין למשרד ההגנה. יש טענות שלא מספקים להם מספיק אמל"ח ולכן נהרגים אנשיהם. הקונפליקט היה כל הזמן בתוך גבולות אוקראינה אבל לאחרונה הסלים כששויגו דרש מוגנר להצטרף למשרד ההגנה. פריוגז'ין טען שניסו לחסל את כוח וגנר בתוך אוקראינה כשירו על עמדותיו מהעורף".

ברון הדגיש כי: "כוח וגנר זה אחד הכוחות הוותיקים ביותר במלחמה באוקראינה. נכנסו למזרח אוקראינה כבר ב-2014. יש בכוח הרבה מאוד לאומנים שהם הסמנים קיצוניים של המלחמה הזאת. הם לא היו רוצים להפסיק אותה".

הוא הרחיב על הרקע: "חברות בבעלות פריגוז'ין קיבלו חוזים מאוד שמנים עם הממשלה הרוסי. ב-2014 הוא הקים את כוח וגנר לביצוע משימות בשטח האפור. הוא עבריין מורשע שישב 9 שנים בכלא בברית המועצות בגין שוד. אגב, ככל הידוע סבא שלו היה יהודי".

ובחזרה למצב בשטח כעת: "כוח וגנר חזר לחזית אבל יש מרמור נגד פריגוז'ין. יתכן שיחידות מסוימות יחתמו עם משרד ההגנה. יתכן שפריגוז'ין השיג את מה שהוא רצה כי יש טענות שסוכם ששר ההגנה יודח".

האם פוטין ינסה לפגוע במפקד כוח וגנר? "אני במקום פריגוז'ין הייתי בודק היטב מתחת לרכב בכל יום", מוסיף הפרשן לסיום.



0 תגובות